wtorek, 10 marca 2015

obrałam ziemniaka

a: a widziałaś, jak robił?
ja: no razem robiliśmy. to znaczy ja robiłam zdjęcia i obrałam ziemniaka;)

kurczak curry, naprawdę awesome!

składniki: dwie piersi z kurczaka, dwie papryki, trzy cebule, duży ziemniak, trzy-cztery ząbki czosnku, łyżka ostrej przyprawy do curry, dwa liście laurowe, dwie laski cynamonu, imbir (nie mieliśmy), można dodać kolendrę (nie dodaliśmy, bo nie lubię), sól, dwie torebki ryżu.

przygotowanie: do garnka wlewamy olej rzepakowy. kiedy lekko się podgrzeje, wrzucamy liście laurowe, laski cynamonu i drobno posiekany czosnek, mieszamy. po chwili dodajemy pokrojoną w pióra cebulę. dusimy, co jakiś czas mieszając. dodajemy pół łyżki soli, pokrojoną cienko paprykę i łyżkę przyprawy do curry. dolewamy około pół szklanki ciepłej wody, ponownie dusimy. w międzyczasie wstawiamy ryż. następnie obieramy ziemniaka i kroimy go w kostkę, podobnie jak piersi z kurczaka. wszystko dodajemy do sosu, dolewając jeszcze trochę ciepłej wody. gotujemy do momentu, aż ziemniaki zmiękną. podajemy z ugotowanym ryżem i jemy:) a potem chcemy dokładkę!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz