czwartek, 17 kwietnia 2014

coś innego

wiem, że teraz się piecze mazurki i baby, ale jak to mamon, upiekłam sobie coś innego i ledwo zdążyłam zrobić zdjęcie, bo przyszły laski - lidka z amelką - i zmietliśmy wszystko.

marchewkowe z lukrem

na lukier:
200 g cukru pudru (w oryginalnym przepisie 400 g, ale nawet dla mnie słodyczy było jednak za dużo),
100 g kremowego serka, np. philadelphia (u mnie mascarpone), 50 g masła

na ciasto:
2 jajka, 200 g brązowego cukru, 150 ml oleju, 200 g drobno startej marchewki, 50 g drobno posiekanych orzechów włoskich, 75 g drobno pokrojonego ananasa z puszki, 50 g wiórków kokosowych, 200 g przesianej mąki, łyżeczka cynamonu, łyżeczka soli (dałam pół), łyżeczka sody oczyszczonej, pół łyżeczki proszku do pieczenia

przygotowanie:
ubijamy mikserem jajka, dodajemy cukier trzcinowy i nadal ubijamy do uzyskania gładkiej i puszystej masy. wciąż ubijając, dodajemy powoli olej. następnie wrzucamy marchew, ananasa, wiórki, orzechy i delikatnie mieszamy. na koniec dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól, cynamon, łączymy. pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 st. C około godziny. 
w czasie pieczenia przygotowujemy polewę. miksujemy serek z masłem. dodajemy stopniowo cukier puder. gładki lukier wstawiamy na chwilę do lodówki.
wystudzone ciasto kroimy poziomo na dwie części, spód smarujemy 1/3 polewy. przykrywamy górą ciasta. wierzch smarujemy pozostałą częścią polewy. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz