poniedziałek, 4 lutego 2013

prześcieradła z gumką i ciastka ze snickersem

w trzeciej części perfekcyjnej pani domu przypomnę, jak prawidłowo składać prześcieradła z gumką - zapowiedziała pani rozenek z telewizora. ożeż w mordę. od dziesięciu lat używam tylko prześcieradeł z gumką. w życiu nie słyszałam, że jakoś specjalnie się je składa. w związku z czym prawdopodobnie składam je źle. taka ze mnie gospodyni.
całe szczęście, że jak się piecze, to w zasadzie się nie składa. przepis znalazłam tu i zmodyfikowawszy odrobinę, wyczarowałam ciastka ze snickersem.

potrzebujemy:
masło (175 g)
cukier trzcinowy (75 g)
mąkę (250 g)
mleko (1 łyżkę)
esencję waniliową (1 łyżeczkę)
sól (szczyptę)
2 snickersy

i do dzieła:
masło ucieramy, dodajemy cukier, sól, esencję i mleko. miksujemy do otrzymania jednolitej masy. dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy. dodajemy pokrojone w drobną kostkę snickersy i mieszamy ponownie. ciasto dzielimy na dwie części. formujemy wałeczki o średnicy ok. 4 cm. zawijamy je w folię spożywczą i wkładamy do zamrażalnika na ok. 40 min. po wyciągnięciu kroimy w plasterki o grubości 6 mm. pieczemy 10-12 minut w 200 st. ciastka są przepyszne, były... nawet mała zosia wcinała ze smakiem:)



2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie, muszę spróbować zrobić coś podobnego ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam:) też mam chrapkę na następne

    OdpowiedzUsuń